Klantenservice
Wat voor ons belangrijk is, is dat u tevreden bent met uw aankopen.
Wij maken de producten dan ook geheel naar uw wens.
Op deze pagina vind u alle benodigde gegevens en uitleg over alle zaken die
belangrijk zijn voor het bestellen van ‘n product.
Mocht u toch nog vragen hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen door te
bellen naar 06-22031649 of een mail te sturen naar info@bestunique.nl.
Algemene informatie
Bestelling
Foto's publiceren
Levertijd
Verzending
Bezoek showroom
Persoonsgegevens
Herroepingsrecht
Best Unique heeft geen traditionele webshop waar u producten in een
winkelmandje kunt leggen. Het invullen van het “bestelformulier” zorgt voor een
snelle afhandeling van uw bestelling. Echter is het ook mogelijk om via de telefoon
of mail uw bestelling te plaatsen. Zie hiervoor de contact pagina.
Stap voor stap naar een Unique product
Stap 1.
Het bestellen van uw product
Stap 2.
Uw wensen afstemmen
Stap 3.
Het maken van een ontwerp door Best Unique.
Stap 4.
U beoordeelt het ontwerp
Stap 5.
U betaalt de offerte
Stap 6.
Uw bestelling wordt geproduceerd.
Het bestellen van uw product
Op de website zoekt u in ons assortiment één of meerdere producten uit. Ieder product
heeft een uniek artikelnummer wat u moet kopiëren of noteren bij uw bestelling in
het “bestelformulier”. Bij uw bestelling geeft u de hoeveelheid van de producten
aan en wat u graag op uw product gegraveerd wilt hebben.
Uw wensen afstemmen
Om tot een goed ontwerp te komen is het belangrijk dat u aangeeft voor welke
gelegenheid de bestelling is en of u een voorkeur voor een lettertype heeft. Als u
voor de gelegenheid een kaart hebt ontvangen (bruiloft, jubileum of geboorte) kan
je een kopie van de kaart meesturen, we kunnen dan details zoals lettertypes
illustraties en thema’s van de kaart gebruiken in het ontwerp, dat maakt het direct
persoonlijk. Een eigen afbeelding of bedrijf logo is natuurlijk ook mogelijk.
Het maken van een ontwerp door Best Unique
Als uw wensen duidelijk zijn, wordt er overgegaan tot het maken van een ontwerp.
Best Unique kan een ontwerp maken voor u, maar u kunt deze ook zelf aanleveren.
Als het ontwerp gemaakt is zal deze naar u worden verzonden voor de beoordeling.
U beoordeelt het ontwerp
Er wordt voor de beoordeling altijd een voorbeeld naar u verzonden ook al heeft u
het ontwerp zelf aangeleverd, het ontwerp wordt op het product geprojecteerd
zoals het er uit komt te zien.
Een ontwerp kan altijd nog aangepast worden, wij maken het naar uw wens.
U betaalt de offerte
Best Unique werkt met vooruitbetaling. U ontvangt van ons altijd een offerte van
uw bestelling met de geraamde kosten. Deze dient voor de start van de productie
voldaan te zijn. Voor betalingen van buiten Nederland of via andere banken zoals de
ING en ABN AMRO, kunt u een betaalbewijs sturen zodat het proces versneld kan
worden.
Voor grote bestellingen kan op rekening altijd besproken worden.
Uw bestelling wordt geproduceerd
Na goedkeuring ontwerp en voldoen van de geraamde kosten wordt uw bestelling
geproduceerd.
Het productieproces duurt 3 tot 5 werkdagen. Dit is afhankelijk van de grootte van
uw bestelling of drukte. Ervaring leert dat in de meeste gevallen de levertijd van uw
product binnen 2 á 3 dagen na uw betaling ligt. Mocht het toch voorkomen dat de
levertijd langer is dan 5 dagen wordt dit altijd met u besproken. In het
bestelformulier kunt u aangeven voor welke datum u het uiterlijk nodig heeft, we
denken altijd met u mee als u het voor een bepaalde gelegenheid is en de tijd
dringt.
Voor verzending willen uw product graag voor u inpakken, u kunt uw keuze
aangeven in het bestelformulier. Het kan ingepakt worden in doorzichtige folie,
zodat de gravure mooi zichtbaar blijft, of in passend inpakpapier.
Onze producten worden verstuurd met DHL of PostNL, de verschillende mogelijkheden
en tarieven vind u in het bestelformulier. Zelf ophalen kan natuurlijk ook.
Voor het ophalen wordt er met u in overleg een afspraak ingepland.
Bijna al onze producten bestaan uit glas of een ander breekbaar materiaal. Hierdoor
verpakken wij al onze bestellingen met de grootste zorg in. Een standaard
verpakking is door de veelzijdigheid in producten niet mogelijk. Daarom (her)
gebruiken we zo veel mogelijk verpakkingsmaterialen, hiermee dragen we ons
steentje bij aan een beter milieu.
Voor verzending wordt u per e-mail geïnformeerd met een track & trace code om
uw zending te volgen. Bij optie “zelf ophalen” wordt u geïnformeerd als uw
bestelling gereed is. U kunt dan een afspraak maken om het op te halen.
Als u het naar een ander adres wil laten sturen, kunt u dat in het bestelformulier
aangeven door op de link “ander verzendadres” te klikken. Anoniem versturen voor
bijvoorbeeld Valentijnsdag is ook mogelijk.
Kwaliteit staat bij Best Unique hoog in het vaandel, echter kunnen wij nooit 100%
garanderen dat een product heel bij u aankomt. Mocht tijdens de verzending toch
schade of breuk ontstaan, dient u dit schriftelijk, per brief of e-mail, binnen 2 dagen
te melden. Bij het melden van de schade dient u altijd een foto van het product toe
te voegen. Als blijkt dat de ontstane schade niet door uw schuld is gebeurt, worden
de producten opnieuw geproduceerd en geleverd.
Mocht u inspiratie op willen doen?
Kunt u online geen keuze maken?
Of vind u het gewoon lastig om uw wensen te omschrijven?
Geen probleem, wij helpen u graag op weg. Met een persoonlijk gesprek onder het
genot van een bakje koffie komen we altijd tot een geschikt product. De showroom
is enkel op afspraak te bezoeken. Het adres en de mogelijkheden om een afspraak
te maken vind u in de rubriek “contact”.
De door de opdrachtgever ter beschikking gestelde gegevens (klantgegevens) zullen
uitsluitend dienen om de bestelde artikelen te kunnen fabriceren en ze te
verzenden. Deze gegevens zullen in geen geval aan derden worden verstrekt anders
dan de partijen die betrokken zijn bij het logistieke proces (bijv. betaling, productie
en verzending). Atelier Best Unique zal uw persoonlijke gegevens zorgvuldig en
strikt vertrouwelijk behandelen. Bij het invullen van uw privacygevoelige gegevens
maken wij gebruik van een beveiligde verbinding. Uw persoonlijke gegevens worden
5 jaar op een beveiligde omgeving bewaard. De gegevens die bewaard worden zijn
indien verstrekt, naam en adres gegevens, verstrekte tekeningen, logo’s,
afbeeldingen of anderszins voor de productie noodzakelijke bescheiden. Ook
offertes, facturen, foto’s van het product en e-mail correspondentie wordt bewaard.
U kunt uw bij ons bekende gegevens opvragen, en u heeft het recht te vragen deze
gegevens te verwijderen. Voor aanpassen, opvragen of verwijderen van uw gegevens
gaat u naar “Aanpassen gegevens”. Google Analytics wordt gebruikt om het aantal website
bezoeken te meten, wie de website bezoekt wordt niet geanalyseerd. Het volgende is
met Google overeen gekomen dat:
•
Google Analytics-cookies gebruikt;
•
Best Unique een bewerkersovereenkomst met Google heeft gesloten;
•
Google Analytics het laatste octet van het IP-adres heeft gemaskeerd;
•
Best Unique ‘gegevens delen’ heeft uitgezet;
•
Best Unique geen gebruik maakt van andere Google-diensten in combinatie met
google Analytics-Cookies.
Mocht u het niet eens zijn met de verwerking van uw persoonsgegevens dan heeft u het
recht een klacht in te dienen over de verwerking bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Eén van de belangrijkste bepalingen in de wet Kopen op afstand is het
herroepingsrecht van de consument. Omdat de consument vooraf geen
mogelijkheid heeft een product goed te zien of te testen, acht de wetgever het
noodzakelijk de consument een 'bedenktijd' van zeven werkdagen te gunnen,
waarbinnen deze het goed zonder opgaaf van redenen kan retourneren. De termijn
van zeven werkdagen begint te lopen vanaf het moment dat het goed geleverd is.
De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening. Slechts de
basisverzendkosten hoeven te worden terugbetaald. Dit geldt overigens uitsluitend
bij retournering van de gehele bestelling, bij een deelretour hoeft slechts de waarde
van de geretourneerde producten te worden gerestitueerd.
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor producten die op maat zijn gemaakt of tot
stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de koper of duidelijk
persoonlijk van aard zijn. Omdat de gegraveerde producten altijd tot stand worden
gebracht overeenkomstig de specificaties van de koper is herroepingsrecht hierop
niet van toepassing.
Met enige trots tonen we onze vervaardigde producten op onze website, producten
met achternamen en van emotionele gebeurtenissen worden niet zonder
toestemming geplaatst. Als uw product geplaatst wordt is dat pas na enkele weken
en zeker na de (feest)dag waarvoor u het nodig heeft. Als u niet wil dat er een foto
van uw product op de website verschijnt geef dat dan bij ons aan, wij respecteren
uw keuze.